До уваги здобувачів вищої освіти та випускників університету
Івано-Франківський центр професійно-технічної освіти державної служби зайнятості пропонує вакантні посади в освітніх закладах м. Івано-Франківська.
З даного питання звертатись до директора Гопайнич Марії Григорівни.
Телефон: 0508238969
*********************************************
Факультет філології. Поради від наставників.
Університетський методист від кафедри української літератури професорка Мафтин Н.В. та вчителька української мови і літератури Івано-Франківської ЗОШ № 4 Морикіна Б.С. обговорюють із студенткою ІУ курсу спеціальності “Середня освіта (українська мова і література)” Возняк Діаною проведений нею урок.
*****************************************************************************************
Відокремлений структурний підрозділ «Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника». Виробнича практика.
Ось і перші результати проходження виробничої практики нашими четвертокурсницями. Здобувачки фахової передвищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» 6 вересня 2024 р. приєдналися до відзначення Дня читання книг. В закладах дошкільної освіти він є захопливою і пізнавальною подією для дітей, чудовою нагодою прищепити любов до читання.
У цей день практикантки на базах закладів дошкільної освіти міста Івано-Франківська організували для діток «хвилинки читання», створили атмосферу довіри і співпраці в читанні, якісно провели час. Адже читання книг ще в дошкільному віці є першими кроками до формування любові до знань і навчання в майбутньому та розвитку читацької компетентності в маленьких громадян нашої країни. Студентки пропонували принаймні на мить відволіктися від звичного ритму життя, зупинитися та насолодитися неймовірним ароматом друкованих сторінок, пірнути у світ художньої реальності.
Бажаємо усім побільше цікавих книжок і захопливого читання!
Читайте, надихайтеся, діліться улюбленими історіями!
*****************************************************************************************************
Факультет природничих наук. Захист виробничої педагогічної практики студентів спеціальності “Середня освіта (Хімія)”.
18 квітня відбувся захист виробничої педагогічної практики студентів 4 курсу спеціальності Середня освіта (Хімія). Однією із основних цілей педагогічної практики це перевірка теоретичних знань, які студенти набули протягом навчання та отримання практичного досвіду роботи. Отже, наші студенти чудово справились із реалізацією мети практики. Під час захисту практики студенти ділились своїми враженнями, своїми розробками уроків, проведеними позакласними заходами, методами та прийомами взаємодії з учнями. Під час захисту активно дискутували про методичні матеріалами, які студенти або розробляли самі або використовували наявні, обговорювали організацію роботи в різних закладах освіти, що були базою практики, методики роботи, специфіку взаємодії з учнями та колегами. Аналіз результатів педагогічної
практики дозволив студентам визначити свої сильні та слабкі сторони, оцінити свої досягнення та досягнення інших студентів, виявити можливі шляхи для подальшого вдосконалення, які допоможуть їм впевнено впроваджувати себе у педагогічну спільноту та досягати успіхів в професійній діяльності.
**********************************************************************************************
Факультет природничих наук. Захист навчальної практики студентів групи СОХ-31.
Навчальна практика – це не лише можливість для студентів розважитися та відволіктися від університетської рутини, але й незамінний компонент освіти, який сприяє їхньому зростанню як майбутніх професіоналів. Ця форма навчання дозволяє студентам отримати практичний досвід, розвинути ключові навички та збагатити свої знання за межами аудиторії. Однією з основних переваг навчальної практики є
можливість побачити теоретичні концепції в дії. Навчальна практика також сприяє розвитку різноманітних ключових навичок, таких як комунікація, співпраця, лідерство та проблемне мислення. Взаємодія з однодумцями та професіоналами під час екскурсій допомагає студентам відчути себе частиною колективу та вдосконалити навички співпраці. Крім того, зіткнення з реальними ситуаціями стимулює розвиток
проблемного мислення та здатність швидко реагувати на незвичайні ситуації. Саме про такі враження розповідали студенти групи СОХ-31 під час захисту практики, яка проходила в різних закладах середньої освіти міста Івано-Франківська, в ліцеях комунальної власності міста та у приватних школах. Студенти розповідали про свої враження, дискутували з приводу різних форм власності закладів освіти, способів
організації навчального процесу, ділились власними висновками.
*****************************************************************************************************
Факультет філології. Юні таланти і українська класика в сценічному житті.
26.02.2024 р. старшокласники Івано-Франківської ЗОШ № 4 під керівництвом вчительки української мови і літератури Морикіної Б.С. та студентів-практикантів факультету філології Возняк Д., Крук В., Кавецької Р. зробили блискучу виставу за мотивами повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”. Це справді яскраве свідчення співпраці вчителя і учнів, свідчення того, що й сучасні юні читачі уміють глибоко розуміти й сприймати українську класику!
************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв. Майстер-класи для учнів ліцею №23 імені Романа Гурика м. Івано-Франківська.
29.02.2024 р. студенти спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника завершуючи виробничу педагогічну практику у ліцеї №23 імені Романа Гурика м. Івано-Франківська, провели майстер-класи з малярства, іконопису, графіки та скульптури для ліцеїстів різного шкільного віку. Учні виконали різні завдання в техніці акрилового живопису, малярства на склі, графіки та скульптури під керівництвом практикантів Анастасії Бобко, Анастасії Калинки, Анастасії Сапуги, Анни Новохадської та Дмитра Кіндратюка. Куратор заходу – викладач Лариса Сандюк.
*****************************************************************************************************
Факультет природничих наук.
Виробнича педагогічна практика в школі.
Проходження практики за профілем майбутньої професії вчителя географії має важливе значення для успішного входження у педагогічну діяльність студента. Навчаючись у ЗВО, здобувачі вищої освіти за першим (бакалаврським рівнем) спеціальності 014 Середня освіта (Географія), мають можливість проходити виробничу цільову педагогічну практику в школі, відповідно до графіку освітнього процесу в різних закладах загальної середньої освіти м. Івано-Франківська згідно укладених угод про проходження практики.
Сьогодні наші студенти-практиканти проводять уроки з географії в рамках програми Інтелект України. Ця програма допомагає нашим студентам не лише поглибити знання з географії, а й розвивати критичне мислення, аналітичні навички, методичні та педагогічні знання під час проведення уроків за даною програмою. Дякуємо дирекції та вчителям географії Ліцею імені Романа Гурика за їхню підтримку та можливість практичного досвіду студентів кафедри географії та природознавства Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
****************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв. Хроніка виробничої педагогічної практики – інноваційне завдання.
1.03.2024 р. Студенткою-практиканткою Миклащук Марією було впроваджено цікавий урок “Колорит і настрій” в освітній процес Микуличинського ліцею. Заняття було присвячене роботі учнів з поєднанням кольорів у кольорових палітрах, розвитку навичок передачі різних емоційних асоціацій з відтінками. Під керівництвом методиста старшого викладача кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну Тетяни Гімон – реалізовано інноваційний підхід до навчання учнів, запропоновано експресивний процес роботи над кольоровим зображенням, що характеризується динамікою виконання. Учні мали можливість поміркувати над кольоровими асоціаціями, створити цікаві абстрактні зображення, спробувати нові технологічні прийоми роботи акварельними фарбами. Такі заняття сприяють розвитку креативного мишлення, а тому рекомендовані до впровадження в навчальний процес.
************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв. Виробнича педагогічна практика – уроки малювання
Триває виробнича педагогічна практика для студентів 4 курсу кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну. Федоляк Інна провела тематичні уроки: “Казковий будинок”, “Чотири пори року”, “Декорації для опери-казки” для учнів 1 – 2 класів 23 ліцею ім. Романа Гурика. Було використано наочний матеріал, застосовано індивідуальний підхід у роботі з учнями. Розроблені теми уроків сприяють пізнанню молодшою віковою групою учнів навколишнього світу, знайомлять з казковим світом фантазій.
Студенткою Боднар Христиною було проведено уроки малювання “Театральна лялька”, “Чотири пори року” для учнів 1 – 2 класів 23 ліцею ім. Романа Гурика. Барвисті малюнки дітей свідчать про ретельну підготовку студентки-практикантки до проведення уроків. Використано поетапність пояснення завдань учням на конкретних наочних прикладах, простежено за виконанням завдань учнями, підведено підсимки уроків. Здійснено апробацію вмінь та навик педагогічної діяльності в умовах реальних уроків. Також студенти-практиканти мали можливість спостерігати за роботою вчителя Жолобчук Христини Миколаївни, що дало змогу зрозуміти специфіку роботи з учнями 1 – 2 класів.
***************************************************************************************************
Факультет фізичного виховання і спорту. Навчальна практика у ДЮСШ для студентів 3 курсу
Факультет природничих наук. Вивчаємо географію з учнями української громади культурно-освітнього центру «СВІТЛИЦЯ» в Португалії 🇺🇦🇵🇹
Сьогодні друга річниця повномасштабної війни в Україні, але наша відданість і відвага в цей важкий час є надзвичайною. Навчання, волонтерство, захист та виховання – це важливі складові нашої боротьби.
Вже третій рік доцентка Ірина Закутинська разом із студентами кафедри географії та природознавства проводять online-уроки для учнів української громади, культурно-освітнього центру «Світлиця» в Португалії. В рамках виробничої педагогічної практики студент кафедри географії та природознавства Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Богдан Макогнюк провів online-урок на тему: «Країни Америки». В ході уроку були застосовані інноваційні методи навчання. Урок супроводжувався презентацією, яка була наповнена картографічними та статистичними матеріалами. Такий досвід для наших студентів є надзвичайно цінним, оскільки він не лише закріплює теоретичні знання, отримані студентами у ЗВО, а й розвиває
компетентнісний підхід викладання географії.
На завершення нашої зустрічі директорка культурно-освітнього центру “Світлиця”, Любов Тадеївна Піхо підвела підсумки та подякувала всім за активну участь та вклад у нашу спільну освітню діяльність. Віталій Ковальчук, як вчитель географії зазначив, що під час проведення уроку використана сучасна методика викладання географії, а також застосовано інноваційні освітні технології. Такий підхід допомагає зробити навчання цікавішим і ефективнішим для учнів культурно-освітнього центру «Світлиця».
Доцентка Ірина Закутинська та студенти кафедри географії та природознавства демонструють, що освіта й підтримка не знають кордонів.
ПРАЦЮЄ, НАВЧАЄМО, ПЕРЕМАГАЄМО🇺🇦🌎📚
*****************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв.
Виробнича педагогічна практика студентів кафедри у Верхнянській дитячій школі мистецтв
Важлива роль у підготовці фахівців спеціальності 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація» Навчально-наукового інституту мистецтв ПНУ відводиться оволодінню студентами педагогічними знаннями. Впродовж лютого місяця триває виробнича педагогічна практика, на
якій студенти 4 курсу ОР Бакалавр вдосконалюють свої педагогічні вміння у закладах освіти області. Однією із баз практики є Верхнянська дитяча школа мистецтв, для учнів якої студенти проводять навчальні заняття і різноманітні виховні заходи.
**************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв.
Виробнича педагогічна практика – виховний захід
Студенти 4 курсу кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну провели заняття для учнів Ліцею імені Романа Шухевича (м. Івано-Франківськ). Використовуючи фетр, як матеріал для виготовлення зображення, студенти розробили шаблони, розповіли учням про технологію роботи з матеріалом, означили ідеї для творчості. Зацікавивши учнів новітнім матеріалом, допомогли з виконанням роботи в матеріалі. Також, студентами була здійснена допомога у проведенні виховного заходу присвяченого пошануванню воїнів “Небесної сотні”. Пам’ять про хоробрих борців за правду і волю української нації, живе в серцях українського народу. В невеликій арт-інсталяції було відтворено частину барикад та символічно подано надпис “Небесна сотня. Герої не вмирають”. Силует крилатого воїна став лейдмотивом трагічних подій на майдані, що відбулись 10 років тому. Використовуючи творчі та педагогічні знання студенти під керівництвом методиста – старшого викладача кафедри Веретко Оксани Ігорівни зуміли проявити себе в новаційному завданні на уроці, розкрити талант презентації теми “Небесної сотні” в контексті проведення виховного заходу для учнів.
************************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв.
Навчальна практика (ознайомлювальна) – урок малювання
Пізнання світу дитячої творчості є одним з важливих аспектів вивчення для студентів кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну. Триває навчальна практика (ознайомлювальна) в ході, якої перед студентами поставлено ряд завдань, зокрема апробація творчих вмінь та навик у практичній роботі з учнями. На уроці малювання Юрчишин Діана та Любомир Гривінський (студенти 3 курсу) під керівництвом методиста завідувача кафедри, професора Богдана Тимківа, спостерігають, аналізують, спілкуються з учнями, що дає змогу краще пізнати особливості роботи над творчими завданнями. Перебуваючи у безпосередній взаємодії з учнями на уроці, студенти визначають естетичні напрями розвитку учнівської групи, художні вподобання та захоплення, а також спостерігають за емоційними змінами всередині групи. За таких умов створюються сприятливі процеси становлення художника-педагога і реалізації його творчих та педагогічних здібностей у професійній діяльності.
***********************************************************************************************
Навчально-науковий інститут мистецтв.
Навчальна практика (музейна) – екскурсія до Національного заповідника “Давній Галич”
2 лютого 2024 р. відбулась екскурсія до Національного заповідника “Давній Галич” для студентів 1 курсу спеціальності Середня освіта (Образотворче мистецтво) кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну згідно навчальної практики (музейної). В супроводі керівника-методиста практики завідувача кафедри, професора Богдана Тимківа, студенти ознайомились з багатостолітньою історією заповідника “Давній Галич”, а саме з колекцією старожитностей музею у митрополичих палатах, відвідали Галичину могилу (курган розташований на найвищій точці Крилоського городища), побачили Старостинський замок та ознайомились з пам’ятками народної архітектури та побутом етнографічних регіонів Прикарпаття в музеї Архітектури та етнографії. Грунтовне вивчення та пізнання культурних та мистецьких памя’ток нашого краю, як скарбниці духовного та художнього натхнення для студентів є важливим практичним досвідом. Формування професійного ставлення до збереження об’єктів та предметів історичної спадщини Прикарпаття є ще одним завданням навчальної практики (музейної), яке актуальне в часі військового сьогодення. Набуті знання з історії, археології та мистецтвознавства допоможуть у педагогічній, художній, науково-дослідній, науково-просвітницькій професійній діяльності. Тому наочне вивчення музейної структури Національного заповідника “Давній Галич” є вагомим заходом у процесі практичної підготовки студентів.
*****************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича практика в центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
16 жовтня 2023 р. для студентів 3 курсу ОП Соціальна робота заочної та денної форми навчання розпочалася виробнича практика в центрах соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Виробнича практика проходитиме протягом двох тижнів в Івано-Франківському міському центрі соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді та в соціальних службах за місцем проживання та майбутнім працевлаштуванням студентів.
Для належної організації та проведення практики керівником практики Іванною Кулик було проведено інструктивно-методичну онлайн нараду. Нарада розпочалася з вітального слова факультетського керівника практики, яка наголосила на важливості виробничої практики, що виступає ключовим компонентом професійної підготовки майбутніх фахівців із
соціальної роботи.
Керівник практики ознайомила студентів із нормативними, методичними документами, що регламентують організацію і проведення практики, із програмою, метою та завданнями практики, змістом, порядком і термінами її проходження та базами практики.
На завершення настановної наради Іванна Василівна побажала студентам насиченої та цікавої практики. Після завершення онлайн-наради здобувачі освіти розпочали роботу уже на закріплених за ними базах практики.
****************************************************************************************************
Дата-журналістика для студентів факультету філології.
28 вересня 2023 р. в межах проходження виробничої асистентської практики магістрантка кафедри журналістики факультету філології Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Марина Лапіна разом з кандидаткою політичних наук, доценткою Наталією Шотурмою провели тренінг, де розказали студентам про особливості використання у журналістських матеріалах Дата-журналістики. Вони акцентували увагу на важливих складових журналістики даних, розширений/просунутий пошук даних у Google, вимоги до даних, продемострували програми для аналізу даних.
«Тренінг «Дата-журналістика» виявився для мене приємним сюрпризом. Спочатку я вважала, що матеріал буде важким і нудним, але виявилося, що це було цікаво і дуже корисно. Під час зустрічі ми дізналась багато нового про аналіз даних у журналістиці, розглянули різні методи збору, обробки та візуалізації даних, і я зрозуміла, наскільки це важливо для створення інформаційних матеріалів. Також мені сподобалося, що інформація подавалася через приклади. Завдяки цьому тренінгу, я відчула, що маю більше впевненості у володінні навичками журналістики даних, і вважаю, що це важливий елемент у сучасному журналістському світі. Дякую за цікавий та інформативний досвід!» – такий відгук залишила Соломія Данилюк, студентка третього курсу спеціальності журналістика.
************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Про навчальну (педагогічну) практику студентів ІІ го курсу ОР «бакалавр» спеціальності 013 «Початкова освіта» денної та заочної форми навчання
Уже понад тиждень триває навчальна (педагогічна) практика (далі ‒ НПП) студентів ІІ‑го курсу ОР «бакалавр» спеціальності 013 «Початкова освіта» денної та заочної форми навчання. Розпочалася НПП 03 квітня 2023 року.
Особливість НПП в тому, що для здобувачів і здобувачок вищої освіти створюються умови для розкриття їхніх потенційних можливостей водночас і як майбутніх вчителів, і як організаторів позакласної та позашкільної виховної роботи з учнями початкової школи.
Спостерігаємо перші спілкування з вихованцями, перші творчі напрацювання, перші спроби реалізації педагогічних інновацій, а ще ‒ прагнення другокурсників до професійного розвитку та удосконалення своїх педагогічних здібностей.
Маємо надію, що, за результатами НПП, буде закладено підґрунтя для створення на кафедрі початкової освіти ПНУ фонду навчально-розвивальних і навчально-виховних занять, дидактичного матеріалу тощо. Сподіваємося, що НПП стане також «школою» підготовки волонтерів і громадських активістів.
******************************************************************************************************
Факультет філології. Новий місяць — нові знання!
3 квітня студенти 4 курсу спеціальності «Журналістика» розпочали переддипломну виробничу практику. Фахова виробнича практика є невід’ємною складовою підготовки кваліфікованих фахівців. Від рівня професіоналізму, журналістської майстерності, особистих якостей студентів, їхньої підготовленості до праці в засобах масової інформації, залежить статус і авторитет усіх ланок системи освіти держави, перспективи її подальшого розвитку.
Фахова виробнича практика проходить за місцем майбутнього працевлаштування студентів. Практика здійснюється згідно підписаних угод між Прикарпатським національним університетом імені Василя Стефаника та редакційними колективами газет, журналів та телерадіокомпаній регіонального та національного рівня.
Під час практики студент призначаються на посаду журналіста, беруть участь у роботі редакції (відвідують усі заходи, що розподіляються на конкретний відділ чи на конкретного журналіста), беруть участь у розробці й створенні нових медійних продуктів. Практика студентів передбачає безперервність та послідовність її проведення при отриманні потрібного достатнього обсягу практичних знань і умінь відповідно до освітньо кваліфікаційного рівня «бакалавр». Студенти проходять практику на таких базах: відділ патронатної служби Івано-Франківської міської ради, інтернет-видання «Інформатор», телерадіокомпанія «Вежа», ОТБ «Галичина», відділ комунікацій та правопросвітництва, Регіональний центр з надання БВПД в Івано-Франківській області, відділ інформації і комунікації Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника.
Однією із баз практики став Департамент молодіжної політики та спорту Івано-Франківської міської ради. Протягом 6 тижнів практиканти матимуть змогу випробувати себе в різних напрямках роботи, братимуть участь в заходах та ініціативах, які допоможуть закріпити вивчене, пропонуватимуть творчі ідеї.
У перший день практики студенти ознайомилися з місцем її проходження, познайомилися з колективом Департаменту, дізналися більше про роботу відділів та їх специфікою. В свою чергу, практиканти-журналісти очікують здобуття нових навичок, творчого натхнення та успіхів у своїй роботі.
*************************************************************************************************
Факультет природничих наук. Вітаємо наших бакалаврантів із захистом практики
21 березня 2023 р. на кафедрі біохімії та біотехнології відбувся захист практики студентами 3-го та 4-го курсу. Практика у студентів відбувалась у лабораторіях кафедри біохімії та біотехнології. Попри складний час, всі студенти працювали офлайн, освоїли багато нових методик, зокрема ПЛР та роботу на флюориметрі, допомагали як лаборанти по кафедральній роботі (за що особливе дякую!) та виконали частково експериментальну частину своїх експериментальних курсових та випускних робіт. Радію, що ми маємо таких відповідальних та мотивованих студентів! А всі ті огріхи і недоліки, які були відмічені керівниками – то лише, для того, щоб наші студенти ставали ще кращими, тими, якими ми б могли лише пишатися!
***********************************************************************************
Факультет природничих наук. Екскурсія в клініко-діагностичну лабораторію Міського клінічного перинатального центру
*************************************************************************************
**************************************************************************************************
Факультет природничих наук. Оnline-урок з географії, який відбувся в рамках виробничої педагогічної практики.
Зараз як ніколи важливо підтримувати один одного та спільно робити все задля нашого спільного майбутнього.
Саме таку навчальну підтримку ми реалізовуємо для культурно-освітнього центру “Світлиця”, м.Касень, Португалія. 18.03.2023 доцентка кафедри географії та природознавства Ірина Закутинська разом із студентами географами Прикарпатського університету імені Василя Стефаника продовжила серію online-уроків, які відбуваються в рамках виробничої педагогічної практики.
Урок проводила студентка нашої кафедри Ольга Кисляк на тему: «Країни Азії». Варто, відмітити, що під час уроку учні взаємодіяли з учителем-практикантом, проявляли велику зацікавленість до даної теми, активно відповідали на запитання. Саме такий досвід не тільки закріплює та поглиблює теоретичні знання, яких набувають студенти у ЗВО, а й формуються навички та вміння майбутньої педагогічної діяльності.
Наприкінці нашої зустрічі директорка культурно-освітнього центру “Світлиця”, Любов Тадеївна Піхо підвела підсумки та подякувала всім за участь і плідну роботу.
Тож працюємо заради Миру та Перемоги!
Слава Україні!
******************************************************************************
Урок географії для культурно-освітнього центру «Світлиця» в Португалії.
Вже другий рік доцентка кафедри географії та природознавства Ірина Закутинська спільно з директоркою культурно-освітнього центру «Світлиця» Любов’ю Тадеївною Піхо та випускником нашої кафедри вчителем географії Віталієм Ковальчуком організували для українських дітей в Португалії дистанційні заняття з географії.
З вітальним словом до присутніх звернулася Любов’ю Тадеївною Піхо, яка відзначила, що молодь живе майбутнім, дивиться в майбутнє і будує плани щодо вирішення проблем у своєму регіоні та країні загалом.
В ході зустрічі, Ірина Закутинська, відзначила, що у цей тяжкий для нашої країни час дуже важливими є такі зустрічі, наше єднання та взаємна підтримка. Подія відбулася в рамках виробничої педагогічної практики.
Оnline-урок проводила студентка IV курсу спеціальності «Середня освіта. Географія» Надія Слижук на тему: «Загальна характеристика Азії» для учнів 10 класу. Під час уроку було налагоджене інтерактивне спілкування із українськими дітьми закордоном, учні активно відповідали на запитання, обговорювали дану тему, яка була представлена презентаційним матеріалом.. Наша студентка показали свою професійну спроможність і готовність проводити заняття в нестандартному форматі транскордонного он-лайн уроку.
Підсумки online-зустрічі були підведені завідувачем кафедри географії та природознавства Атаманюк Ярославою Дмитрівною, яка подякувала учасникам та побажала подальшої плідної роботи учителям, учням, студентам та викладачам.
Всім бажаємо мирного неба, міцного здоров’я, невичерпного оптимізму, подальшої співпраці на ниві географічної освіти!
Разом крокуємо до нашої Перемоги!
********************************************************************************************************
Природничий факультет. Навчально-ознайомлювальна практика студентів 2 курсу ОР “бакалавр” 014 Середня освіта (географія).
5 жовтня 2021 р. студенти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, факультету природничих наук завітали до ліцею №23 імені Романа Гурика для проходження практики з керівником-методистом Закутинською Іриною Іванівною. Для студентів практику проводить вчитель географії Ситник Ольга Петрівна. Практиканти були присутні на уроках 9-Б, 10-В та 10-А класів. Ольга Петрівна ознайомила студентів з календарно-тематичним плануванням вивчення географії, річним виховним планом і загальними основами роботи з учнями.
*************************************************************************************************************
Відокремлений структурний підрозділ «Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника». Виробнича практика.
Студентка-практикантка Тетяна Сенчак. Ліцей №23 імені Романа Гурика.
«Я роблю те, що люблю, і люблю те, що роблю»
Студентка-практикантка Ірина Томин. Ліцей №5. Ось і пройшов 2 день в школі з цими чудовими та невгамовними дітками.
Практика студентів є невід’ємною частиною і важливим етапом професійної підготовки .
Мета асистентської практики – формування готовності магістрів до викладацької діяльності .
Мала честь проводити пару у групі ПОІ-32 (Сніжана Дутчак) у рамках своєї асистентської практики. Хочу висловити подяку, своєму науковому керівнику, Надії Мирославівні Мазур, за мудрі настанови, допомогу в підготовці цієї пари і просто моральну підтримку .
Тішусь , що мала можливість повністю насолодитись 6 тижнями практики, провела 4 залікові заняття та всі режимні процеси ( згідно плану).
Хочеться зазначити , що ніяка література не замінить справжню практику, так як саме в ЗДО по-справжньому усвідомлюєш , чи ти в йдеш у правильному напрямку та чи обрала саме той шлях. Професія вихователя – це клопітка праця, яка під силу не кожному.
Виробнича практика в закладі дошкільної освіти залишила тільки позитивні емоції , з якими хочеться поділитись.
Дякую Всім тим, хто вірив у мене, допомагав та давав професійні поради, ціную кожного!
(Оксана Паньків)
*******************************************************************************************************
Факультет іноземних мов. Виробнича (педагогічна) практика
«Середня освіта (англійська мова і література)». Профорієнтаційна онлайн-зустріч з учнями 11 класу Тишківського навчально-виховного комплексу.
18 березня 2021 року, студентка ІV курсу факультету іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Вікторія Сірман у рамках проходження виробничої (педагогічної) практики організувала профорієнтаційну онлайн зустріч з учнями 11 класу Тишківського навчально-виховного комплексу.
У ході розмови з керівником освітньої програми «Середня освіта (англійська мова і література)», кандидатом педагогічних наук, доцентом Романишиним Ігорем Михайловичем, майбутні абітурієнти дізналися про спеціальності факультету, особливості вступу, переваги навчання на освітніх програмах, які реалізуються на факультеті іноземних мов. Також учасники зустрічі отримали інформацію про безкоштовні онлайн курси з підготовки до здачі ЗНО з іноземних мов, що проводять викладачі кафедр англійської, німецької та французької філології.
На думку самих учнів, зустріч була корисною, оскільки серед них є ті, хто збираються вступати на спеціальності факультету. Бажаємо майбутнім абітурієнтам успіху під час здачі ЗНО і хочемо бачити їх серед наших студентів.
Висловлюємо вдячність класному керівнику Пеці Ніні Леонідівні за сприяння в організації заходу.
******************************************************************************************************
Природничий факультет. Захист матеріалів виробничої практики студентів-магістрів спеціальності Середня освіта (географія) за участю стейкхолдерів
Сьогодні, 15 березня 2021 року, відбувся захист матеріалів виробничої практики студентів-магістрів спеціальності Середня освіта (географія). Практика проходила в період з 1 по 26 лютого 2021 року в закладах середньої освіти, факультетський керівник – к.г.н, доцент Бєлова Наталія Володимирівна.
В засіданні прийняли участь науково-педагогічні працівники кафедри, розробники освітньо-професійних програм, випускники, здобувачі вищої освіти та роботодавці. Серед запрошених гостей були присутні зовнішні стейкхолдери та керівники практики від освітніх установ:
Сестра Єремія – директор Католицького ліцею святого Василія Великого Івано-Франківської міської ради;
Малярчук Наталія Михайлівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Старогвіздецької гімназії Коломийської районної ради;
Сенчакович Галина Олександрівна – вчитель географії вищої категорії Ліцею ім. Р. Шухевича Івано-Франківської міської ради;
Кошолович Ольга Михайлівна – вчитель географії Ліцею № 12 ім. І. Франка Івано-Франківської міської ради, випускник кафедри.
В ході проведення підсумків щодо організації та покращення виробничої практики освітньої програми «Середня освіта (географія)», Сестра Єремія поділилася власним досвідом практичної діяльності. Зосередила увагу на всебічному розвитку особистості студента та підготовці професіонала своєї справи. Стандарт освіти і його програмні результати відповідають сучасним тенденціям ринку праці, а також потребам роботодавців. Висловила вдячність кафедрі географії та природознавства за можливість долучення до впровадження новітніх тенденцій в освітній процес та формування високого рівня фахівців у галузі 01 Освіта/Педагогіка.
Малярчук Наталія Михайлівна наголосила на важливості практичних аспектів професії «Вчитель географії». Належний рівень підготовки майбутнього фахівця, котрий отримує фундаментальну освіту, повинен мати сформований міждисциплінарний спосіб мислення, що допоможе йому в майбутньому вирішувати складні професійні завдання та бути затребуваним на сучасному ринку праці.
Сенчакович Галина Олександрівна наголосила на практичних вміннях і навиках з сучасними комунікаціями, вихованні патріотизму та любові до географії, рідного краю та держави в цілому.
Кошолович Ольга Михайлівна, як випускниця кафедри, висловила вдячність за тісну співпрацю з кафедрою та за талановитих і креативних випускників.
Зібрана інформація під час обговорення (відгуки, пропозиції від учасників) слугуватимуть основою для удосконалення змісту та якості підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами кафедри географії та природознавства.
Захист матеріалів практики відзначився розгорнутими звітами з презентаційним супроводом та яскравими враженнями від студентів-магістрантів.
Зустріч пройшла цікаво, плідно та стала корисною як для викладачів, так і для стейкхолдерів!
***************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича практика спеціальності “Соціальна робота” ОП “Соціальна педагогіка”
У ліцеї №22 Івано-Франківської міської ради виробничу практику проходять студенти ІV курсу кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи ПНУ ім.В.Стефаника. Цікаве, неординарне онлайн-заняття “Безпека спілкування в інтернеті. Кібербулінг” провела з учнями 8Б класу студентка-практикантка Гошовська Мар’яна, яка є випускницею нашого навчального закладу. В простій та доступній формі школярам ще раз наголосили про безпечне використання Інтернету, про загрози інтернет-спілкування, про причини, наслідки та шляхи припинення кібербулінгу.
Проведенню заняття сприяли соціальні педагоги ліцею Трінчук Марія, Корнутій Ірина та класний керівник 8Б класу Тимків Наталія.
****************************************************************************************************
Факультет іноземних мов. Виробнича практика
«Середня освіта. Англійська мова і література»
Шість тижнів педагогічної практики позаду. За цей час студенти-практиканти проводили уроки англійської мови, позакласні заходи рідною та іноземною мовами. Навчали учнів, разом з ними вчились, вдосконалювались.
Бутенко Юлія, студентка 4 курсу факультету іноземних мов, спеціальності “Середня освіта. Англійська мова і література” під час проходження виробничої педагогічної практики у 9-В класі на базі ліцею №11.
Вчитель-керівник – Борковська Олена Вадимівна.
Вчитель-методист – доцент кафедри англійської філології Дерев’янко Оксана Андріївна.
*******************************************************************************************************
Факультет історії, політології і міжнародних відносин
Виробнича педагогічна асистентська практика напряму підготовки 052 «Політологія»
Виробнича педагогічна асистентська практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії й спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формувавання практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи. апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості.
Програма практики передбачає, зокрема, проведення аспірантами занять для бакалаврів та магістрів-політологів з навчальних дисциплін, які ведуть їх наукові керівники. Аспіранти другого року навчання напряму підготовки 052 «Політологія» Факультету історії, політології і міжнародних відносин Руслан Бичай та Тетяна Присяжнюк, науковим керівником яких є доктор політичних наук, професор кафедри політичних інститутів та процесів Сергій Дерев’янко, провели заняття зі студентами спеціальності 052 «Політологія».
Вибір, поряд з іншими, навчальної дисципліни «Система національної безпеки», яку вивчають студенти першого курсу – здобувачі освітньої програми «Політологія. Національна безпека», безпосередньо пов’язаний з науковими інтересами здобувачів PhD. Теми дисертаційних досліджень аспірантів передбачають вивчення державної міграційної політики у контексті забезпечення національної безпеки України та нових медіа як засобу політичного маніпулювання у системі загроз національної безпеки України.
******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Настановча нарада з питань організації та проведення виробничої (асистентської) практики магістрів спеціальності «Початкова освіта».
25.02.2021 відбулася настановча нарада з питань організації та проведення виробничої (асистентської) практики магістрів спеціальності «Початкова освіта», учасниками якої були старости груп магістрів денної і заочної форми навчання та викладачі низки кафедр ПНУ ‒ педагогіки початкової освіти; фахових методик і технологій початкової освіти; педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика; соціальної психології.
*****************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Підсумкова конференція за матеріалами науково-педагогічної практики магістрів спеціальності “Дошкільна освіта”.
10 грудня 2020 р. відбулася підсумкова конференція за матеріалами науково-педагогічної (організаційно-методичної) практики на платформі Google-Meet.
Присутніми були викладачі кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, студенти І курсу магістратури.
Про рівень підготовки студентів до проведення практичної діяльності у адміністрації ЗДО у ролі фахівців висловилися керівники-методисти, зокрема, д.п.н, професор Лисенко О.М., і к.п.н., доцент Недільський С.А. Усі дали високу оцінку рівню підготовки студентів та поділилися враженнями про організацію виробничої практики.
Учасниками конференції було окреслено шляхи удосконалення теоретичного та практичного аспектів підготовки магістрів до практичної діяльності; запропоновано нові форми взаємодії з працедавцями задля розширення спектру освітніх послуг, які надають сучасні заклади освіти нашого краю.
Магістри ж підготували презентації, фото, відеофрагменти, поділилися враженнями, здобутками та позитивними емоціями!
**************************************************************************************************
Коломийський навчально-науковий Інститут.
Захист виробничої навчально-виховної педагогічної практики студентів ІІІ курсу спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)».
23 травня на платформі ZOOM відбувся захист виробничої навчально-виховної педагогічної практики студентів ІІІ курсу спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)» заочної форми навчання.
Виробнича навчально-виховна педагогічна практика студентів – майбутніх вчителів-словесників – важливий компонент їхньої професійної підготовки. Різні її види дають можливість студентам ознайомитися з системою освітнього процесу в школі, з досвідом планування та проведення вчителями уроків, позакласної роботи з української мови і літератури, організаційної і виховної роботи класних керівників з учнями та їхніми батьками.
******************************************************************************************************
Івано-Франківський фаховий коледж. Навчальна практика «Помічник вихователя групах дітей раннього та дошкільного віку”.
Перша навчальна практика «Введення у спеціальність» для студентів ІІ курсу завжди насичена враженнями про дошкільні заклади з якими вони ознайомилюються. Реалізація змісту та завдань практики цьогоріч відбувалася дистанційно з залученням сайтів, соціальних мереж ЗДО (бази практики).
Практикантки мали змогу ознайомитися із закладом дошкільної освіти, з нормативно-правовою документацією дошкільної освіти; рекомендаціями про організацію роботи закладів дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину; посадовою інструкцією вихователя; розвивальним середовищем (предметно-ігровим); комплектуванням груп; специфікою організації освітнього процесу в різних вікових групах. Студентки поглибили та закріпили первинні знання, засвоєні під час вивчення навчальних дисциплін «Вступ до спеціальності», «Дошкільна педагогіка».
Другою сходинкою до професії вихователя для студентів ІІІ курсу є навчальна практика під назвою «Помічник вихователя групах дітей раннього та дошкільного віку. Вона проводилася з метою формування у студентів інтересу до майбутньої професії педагога, вміння спостерігати та аналізувати педагогічний процес у групах дітей раннього та молодшого дошкільного віку в режимі онлайн, визначати його своєрідність та освітню ефективність. За змістом виконання завдань у практиканток сформувалося вміння вести записи спостережень-аналізу відео фрагментів освітньої діяльності педагогів, опрацьовувати й узагальнювати одержану в ході спостережень інформацію.
Платформи Google Meet, Zoom мають обмежені можливості в якісному перегляді та аналізі проведення практичних відпрацювань (дидактичних та пальчикових ігор). Тому для обміну онлайн ресурсами та аналізу онлайн ігор-занять було запропоновано студентам вступити у вже створену Фейсбук спільноту «Знаю-практикую».
*******************************************************************************************************
Івано-Франківський фаховий коледж. Виробнича практика спеціальності “Туризм”.
У переддень Новорічних свят, підсумовуючи здобуті знання та практичні навики, студенти 3-го курсу спеціальності «Туризм» нашого коледжу представили результати виробничої практики. Захист матеріалів практики відбувся в онлайн-форматі, де студенти мали можливість презентувати власно розроблені тури, підготувавши технологічну документацію до них. Тури були цікаві, насичені різними туристичними послугами і розвагами. У рамках практики під керівництвом викладача Елли Михайлівни Вольвин студентами також було спроектовано і апробовано інфо-тур «Буковель-лижний курорт України».
******************************************************************************************************
Івано-Франківський фаховий коледж. Навчальна практика “Прикладна математика”.
У період з 23.11.2020 до 13.12.2020 студенти III-го курсу спеціальності «Прикладна математика» проходили навчальну практику з програмування та вперше в житті спробували застосувати набуті теоретичні навики на практиці. Ця практика дозволила їм вдосконалити вміння роботи з такими середовищами як C++, Python, C#.
Було розроблено багато цікавих програм, які значно полегшують роботу користувачеві, а також було створено декілька ігрових програм.
Для кожного студента ця практика була джерелом нових емоцій та проходили вони її із великим задоволенням. У майбутньому студенти сподіваються, що кожний інший вид практики буде таким же цікавим, пізнавальним та продуктивним.
******************************************************************************************************
ЗАХИСТ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ
Професійне становлення майбутнього педагога забезпечується крізь призму практичної підготовки, у тому числі виробничої практики в початковій школі. Впродовж 6 тижнів 136 студентів 4 курсу спеціальності «Початкова освіта» педагогічного факультету проходили практику у 15 школах міста Івано-Франківська.
Педагогічна практика створила реальні можливості для формування у студентів готовності до організації навчально-виховної роботи з молодшими школярами, потреби здобувати і застосовувати нові теоретичні і методичні знання й одночасно засвоювати передовий педагогічний досвід вчителів.
15 травня на Педагогічному факультеті відбувся захист матеріалів виробничої педагогічної практики, на якому були присутні: Марія Оліяр – доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки початкової освіти; Оксана Цюняк – факультетський керівник практики, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти; Марія Копчук-Кашецька – кандидат педагогічних наук, Лідія Плетеницька – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та технологій початкової освіти; Ліліана Хімчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових технологій початкової освіти.
Розпочався захід вітальним словом завідувача кафедри педагогіки початкової освіти Марії Оліяр, яка наголосили на важливості виробничої педагогічної практики у професійній підготовці майбутніх педагогів, що водночас є і часом для самовиявлення, і першим кар’єрним кроком у майбутньому професійному становленні.
Випускники приємно вразили цікавими доповідями, креативними фото-звітами та мультимедійними презентаціями, показали належний рівень теоретико-методичної підготовленості до реалізації професійних функцій, поділилися враженнями від самостійних педагогічних кроків у шкільній практиці та зазначили, що переконані у правильності вибору своєї майбутньої професії.
На завершенні захисту факультетський керівник практики Оксана Цюняк висловила подяку директорам шкіл, учителям, які безпосередньо працювали із студентами-практикантами, викладачам-методистам та працівникам відділу виробничої педагогічної практики університету.
*******************************************************************************************************
ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ-ЛОГОПЕДІВ
Виробнича педагогічна (логопедична) практика проходила відповідно до наказу ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» з 09 квітнядо 05 травня 2018року згідно з графіком у загальноосвітніх комплексах міста Івано-Франківська: ДНЗ № 3 «Бджілка», ДНЗ № 10 «Катруся», ДНЗ №18 «Зернятко», ДНЗ № 28 «Квітка Карпат», ДНЗ № 30 «Ластівка» та в НРЦ.
Майбутні вчителі-логопеди мали можливість ознайомитися з навчально-матеріальною базою закладів освіти, з специфікою роботи вчителів-логопедів, які, маючи значний педагогічний досвід, вміло організовують роботу з дітьми дошкільного віку з порушеннями мовлення; добре володіють методикою проведення корекційних логопедичних занять з дошкільниками на належному науковому і методичному рівні; приділяють належну увагу активізації й розвитку мислення дітей, формуванню мовленнєвих навичок; практикують різні форми проведення занять; вміло організовують логопедичну роботу у закладі.
Під час практики студенти вчилися створювати конспекти відповідно до вади та віку дітей, добирати необхідний наочно-роздатковий та мовленнєний матеріал, підбирати та проводити дидактичні ігри з розвитку мовлення, відпрацьовувати методики проведення занять.
Вихователі дошкільних груп та вчителі-логопеди допомагали студентам у проведенні мовно-рухливих ігор на прогулянці, організації розваг на музичних заняттях.
*******************************************************************************************************
В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОМУ КОЛЕДЖІ ВІДБУЛИСЬ ЗАХИСТИ ПРАКТИК
У період з 20 до 27 грудня 2019 року в Івано-Франківському коледжі ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» проходили захисти навчальних та виробничих практик студентів спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта, 022 Дизайн, 113 Прикладна математика, 242 Туризм
Спеціальність 012 Дошкільна освіта
Спеціальність 013 Початкова освіта
Фотозвіт про проходження педагогічної практики студентами 3 курсу Педагогічного факультету
Спеціальність 022 Дизайн
Спеціальність 113 Прикладна математика
Спеціальність 242 Туризм
Фотозвіт педагогічної (виробничої) практики Педагогічного ф-ту
Фотозвіт факультету фізичного виховання і спорту
Фотозвіт німецького відділення факультету іноземних мов
Відеофотозвіт факультету іноземних мов
Презентація структури організації практики в Івано-Франківському коледжі
Підсумки виробничої практики Початкова освіта, ОР магістр
Настановча нарада спеціальності 01 Освітні, педагогічні науки Педагогічного факультету
Нарада з питань організації та проведення виробничої педагогічної практики
Фотозвіт педагогічної (виробничої) практики Педагогічного ф-ту 2020 р.