Інформація із баз практик

Педагогічний факультет. Волонтерська виробнича практика.
Сьогодні (20.04.2022 р.) на виробничій волонтерській практиці студенти групи СР-21 продовжили відвідувати дітей, які приїхали в Івано-Франківськ із зони бойових дій.
Напередодні Великодня кожен прагне якнайгарніше розписати писанки, проте це довгий і творчий процес, що не кожному під силу. Існує багато різних способів. Але студенти вибрали для діток один із найлегших це – ​декупаж паперовими серветками з малюночками,дітки з цікавістю та задоволенням розписували писанки.
Також проводили різноманітні інтерактивні ігри,зокрема найбільш відому «Хто Я?». Головним завданням було, щоб у дитини розвивалася пам’ять, логічне мислення та кмітливість. Дуже цікавий та корисний день був сьогодні!
******************************************************************************************************
До початку війни ніколи не надавала стільки користі оточуючим людям . Тільки після 24 лютого зрозуміла , що можу багато чим допомогти тим , хто потребує . Зараз я на II курсі проходжу волонтерську виробничу практику , тому активно долучаюсь до всіх видів допомоги .
У Центрі позашкільної освіти з майбутніми колегами організували захід для дітей , які вимушено покинули свої домівки. Діти вивчали і співали обрядові пісні, грали в ігри, танцювали веселі танці, розважалися, брали участь в конкурсах.
На творчому майстер-класі з розмальовування пряників кожен зміг проявити фантазію та своїми руками створити ексклюзив, який можна з’їсти чи подарувати.
З кінця березня спільно з вчителями проводила заняття з української мови . Основна мета – занурити слухача курсу у стихію української мови, сприяючи розвитку його комунікативних можливостей для ефективного використання української мови в різних життєвих ситуаціях і сферах . Всі провели час з користю для себе, пізнаючи красу і велич рідної мови.
Знаю , що це тільки початок , після війни буде ще більше бажаючих залучитись до волонтерської діяльності і допомогти іншим!
Мирного неба всім нам 🕊🇺🇦
******************************************************************************************************
В рамках виробничої волонтерської практики групи СР-21 в МЦ”Paragraph” організували свято для дітей,які переїхали до нашого міста через воєнні дії. Діти різного віку активно провели час, взяли участь в майстер-класі з виготовлення листівки для наших захисників. Під кінець свята дітки зробили своїми долоньками карту України🇺🇦. Віримо в те,що наше майбутнє в надійних руках і дуже раді, що змогли подарувати посмішку та неймовірні спогади цим сонячним промінчикам.
*******************************************************************************************************
Третього дня виробничої практики студенти-практиканти групи СР-21 працювали з дітками, які прибули у Івано-Франківськ із зони бойових дій. Сьогодні ми проводили різного роду ігри на знайомство та здруження дітей, вони активно брали участь в такій діяльності. З молодшою категорією дітей ми вивчали базові елементи арифметики, діточки старалися виконати прописи, які ми підготували для них, а також розмальовували різноманітні картинки та співали пісеньки. Зі старшою віковою категорією дітей було проведено тест на визначення типу темпераменту. Для початку вони з цікавістю послухали коротку лекцію, де ми розповіли, що таке темперамент, його типи та для чого нам цей тест. Опісля із захопленням пройшли тест і кожен визначився з своїм типом. Дуже продуктивний та корисний день був для нас усіх!
******************************************************************************************************
Сьогодні студенти групи СР-21 в рамках волонтерської практики у БО”Час добра та милосердя” мали чудову можливість відвідати дітей, які приїхали до нашого міста із зони бойових дій. Студенти провели комунікативний тренінг для кращого знайомства, організували для дітей розвиваючі ігри та вправи. З підлітками було проведено тестування щодо визначення майбутньої професії. Це був надзвичайно насичений та продуктивний перший день практики.
*************************************************************************************************************
Факультет історії, політології і міжнародних відносин. Навчально-ознайомлювальна практика освітньої програми “Політологія. Національна безпека”.
Розпочалася навчально-ознайомлювальна практика студентів ІІ курсу спеціальності “Політологія. Національна безпека”. Базою практики є Головне управління Національної поліції в Івано-Франківській області. У студентів буде чудова можливість вдосконалити свої професійні навики. Велика вдячність керівництву Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області за надану можливість.
********************************************************************************************************
Факультет природничих наук. Виробнича практика освітньої програми “Хімія”.
Наші студенти-випускники, гр. Х-41 проходять виробничу практику.
Як академнаставник я дуже рада за те, що ви маєте можливість попрацювати хіміками в реальних умовах виробництва “Карпатнафтохім” (з працевлаштуванням), сучасних лабораторіях Івано-Франківська.
Бажаю, щоб перебування на практиці підсилило ваш намір стати хіміками-аналітиками чи хіміками-технологами.
Успіхів , позитивних вражень та міцного здоров’я!!!

********************************************************************************************************

Природничий факультет. Навчально-ознайомлювальна практика студентів 2 курсу ОР “бакалавр” 014 Середня освіта (географія).

5 жовтня 2021 р. студенти Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, факультету природничих наук завітали до ліцею №23 імені Романа Гурика для проходження практики з керівником-методистом Закутинською Іриною Іванівною. Для студентів практику проводить вчитель географії Ситник Ольга Петрівна. Практиканти були присутні на уроках 9-Б, 10-В та 10-А класів. Ольга Петрівна ознайомила студентів з календарно-тематичним плануванням вивчення географії, річним виховним планом і загальними основами роботи з учнями.

*************************************************************************************************************

Відокремлений структурний підрозділ «Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника». Виробнича практика.

Студентка-практикантка Ілона Гринів.
Всесвітній день вишиванки — міжнародне свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого українського одягу. Свято є самобутнім і самодостатнім, не прив’язане до жодного державного чи релігійного. Дата проведення — щороку в третій четвер травня . Учні , 3-Д класу ліцею №23 імені Романа Гурика, долучились до свята, одягнувши вишиванку.
З використанням лепбука та кубика Блума уроки стають цікавішими.
Студентка-практикантка Анна Ментазюк.
Одним із завдань цієї практики для мене – активне залучення УСІХ діток до навчального процесу.
Це спонукало мене шукати дуже багато методів, особливо що стосуються індивідуального підходу, аби надихнути, аби закликати учнів ставати частинкою команди і брати активну участь на уроці.
Це надзвичайно важливо побудувати у класі відчуття, що кожен є його незмінною і дуже потрібною частинкою! Щаслива, що навіть найбільші інтроверти змогли проявити свою особистість та включатися в навчальний процес!
Студентка-практикантка Юлія Козак.
Виробнича практика група ПО-44.
Сьогодні, у День вишиванки, у 3 класі Лоївського ліцею відбувся урок, присвячений цьому святу. Мета якого – розширити уявлення про українську вишивку й народний костюм,розвивати художній смак учнів, інтерес до українського народного одягу як складової частини духовної культури українців, виховувати любов до українського мистецтва; шанобливе ставлення до національних традицій народної вишивки й історичного костюма. Школярі виготовили лепбук під назвою «Вишиванка – оберіг нації», дізнались багато цікавих фактів, яка вишивка існує в кожному регіоні та, що означають орнаменти, які ще зображували наші предки на вишитих сорочках.
Студентка-практикантка Тетяна Тріфоненко. Ліцей №23 імені Романа Гурика.
15 травня – Міжнародний день сім’ї .
То ж сьогодні я провела майстер-клас по виготовленню підкови як оберега,як символа удачі та щастя.
Оберіг — найдревніший амулет щастя і добробуту, чарівний предмет, що призначений захищати свого власника. Вважається, що він може принести удачу, попередити про небезпеку, поліпшити стан здоров’я. Через це обереги зажили неабиякої популярності ще з давніх-давен.
Наприкінці уроку я розповіла,де саме потрібно розташувати підкову , щоб вона приносила удачу.
Діти отримали масу позитивних емоцій від власноруч створених прекрасних шедеврів.

Студентка-практикантка Тетяна Сенчак. Ліцей №23 імені Романа Гурика.

Виробнича практика  у 3-Б.
Які корисні копалини видобувають в Україні урок « Я досліджую світ».
Мета уроку : ознайомити з найпоширенішими гірськими породами, з їх різноманітністю в природі, розширити знання про корисні копалини України, формувати розуміння понять “гірська порода”, “корисні копалини”. Цей урок був дуже цікавий та пізнавальний для дітей , вони дізнавались багато нового про різні корисні копалини. Діти уважно слухали та розповідали свої емоції від уроку .
Хочу подякувати Івано-Франківському фаховому коледжу за такий чудовий досвід практики , за набуті знання та позитивні емоції від неймовірних діток.
Студентка-практикантка Христина Рильчук. 
Материнство – це щастя і благословення, яке Бог дає людям. А ще велика відповідальність і важка праця! Всім матерям України 2-А клас бажає, щоб вас любили і цінували ваші діти – найкращі на світі, добрі, розумні та успішні! Будьте щасливими і здоровими! Хай буде мир і щастя на нашій рідній землі!
Студентка-практикантка Лідія Марчук.
Щорічно, 22 квітня люди по всій планеті відзначають День Землі. Цей день став загальнолюдським символічним святом любові та турботи за наш спільний дім. Саме 22 квітня в різних куточках земної кулі небайдужі до екологічних проблем люди проводять різні яскраві і в той же час корисні заходи, спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і відповідальності. Засновником Дня Землі вважається Джон Стерлінг Мортон, який запропонував у 1872 році призначити щорічний день, присвячений озелененню навколишньої території. Міжнародним свято було оголошено в 1990 році. У той рік безліч обрізків матерії з написами і малюнками були пронесені по нашій планеті. З них склали прапор Землі площею 660 кв. м. Також День Землі став відзначатися і в Україні як день захисту природи, день акцій з метою залучення уваги громадськості до проблем нашої планети.
У День Землі в різних країнах за традицією звучить Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетну спільність і докласти зусиль для захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому. Дзвін Миру – символ спокою, мирного життя та дружби, вічного братерства й солідарності народів.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Спеціальність “Соціальна робота”. Навчально-ознайомлювальна практика”.
Напередодні свята Воскресіння Христового Івано-Франківським міським центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді 27.04.2021 року організовано та проведено майстер-клас до Великодня із виготовлення крашанок та пасхальних листівок. У заході взяли участь діти із сімей, якими опікується наш Центр. До проведення майстер-класу долучилися студенти І курсу спеціальності «Соціальна робота» педагогічного факультету Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, які проходять ознайомчу практику на базі МЦСССДМ.
Великдень – це сімейне свято. Дітки також бажають долучитися до приготувань. Юні майстри мали можливість навчитися розфарбовуванню та декоруванню яєць найпростішими способами. Адже, крашанка є обов’язковим великоднім атрибутом.
Діти проявили свої творчі здібності. Кожна крашанка вийшла яскравою та неповторною.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича (педагогічна) практика “Початкова освіта”.
Чабан Богдана. Ліцей №11.
Мені не віриться… Практика добігла до фінішу? Чотири тижні промайнули, як один день.
Вони були дуже насиченими цікавими уроками,пізнавальними завданнями,інтерактивними вправами, різноманітними іграми на перервах, цікавими дитячими історіями. Я готувалась до кожного уроку ретельно та відповідально,старалась,щоб уроки були якомога цікавішими для діток.
А сьогодні, в замін для мене,від діток пролунало багато приємних слів та слів подяки:
” Богдано Василівно, не йдіть!”
“А в середу, після канікул, Ви ще будете?”
” Коли Ви ще повернетесь до нас ? “
“Прийдіть до нас на наступний рік”
“Ми не хочемо Вас відпускати!”
“А я для Вас підготувала подаруночок!”
“Дякуємо Вам за все!”. Всі ці слова я пам’ятатиму!
Гайсенюк Іоланда. Початкова школа №26.
Ось і промайнула моя педагогічна практика. Я за цей час багато чого навчилась.Сьогодні я впевнилась,що я недаремно обрала професію вчителя. Коли я прощалась з учнями було сумно, діти не хотіли мене відпускати . Їхні слова:”Ми не хочемо,щоб ви йшли”,”Пообіцяйте,що прийдете до нас”- чути такі слова від учнів це безцінно, хоча і важко. Мій 2-Б найкращий.
Івасюк Анна-Марія. Ліцей №11.
Ось і промайнув останній тиждень практики у школі. За цей прекрасний тиждень ми встигли зробити багато нового та цікавого. Адже кожна дитина, як промінчик сонця, що випромінює любов, ласку,
цікавість та турботу. Ми малювали писанки ,розмальовували пасочки, слухали багато цікавих історій , провели виховний захід на тему:”Великдень в нашому житті”, відвідали Ляльковий театр,та не тільки.
За цей короткий час ми стали однією командою. Кожна дитина залишила свій слід у моєму серці .
Особливо було дуже важко прощатися, тоді коли діти починають плакати і просити залишитись з ним хоч ще на день – ти розумієш ,що ти не просто так ходив на практику , а дійсно зміг знайти підхід до кожної дитини і вразити її чимось. Ми ще побачимось і не раз.
Люблю вас, мій 3-Б клас.
Корвацька Лідія. Ліцей 11.
Ось і все? Практика підійшла до фіналу? Як?
Ці 4 тижні пролетіли, як одна мить. Вони були наповнені захоплюючими уроками, цікавими історіями діток, інтерактивними завданнями, новітніми технологіями, активними перервами, щирими емоціями, теплими обіймами, милими подарунками від діток. Я з радістю готувалася до уроків, писала конспекти, старалася, щоб кожен урок не був схожим на попередній. На завершення практики я провела виховний захід “Світле свято Великодня”. Це було неймовірно. Кожен учень підійшов з креативністю до роботи. Дітки працювали дружно, з великим бажанням, жагою, щоб створити ці чудові композиції.
“Ви сьогодні останній день з нами?”, “А після канікул Ви прийдете? А чому?”, “Коли Ви ще прийдете до нас?” – ці слова я пам’ятатиму.
Гнатюк Діана. Ліцей №11.
Останній тиждень практики розпочато.
Сьогодні ми дивились казку про Чорнобиль, де дуже доступно та цікаво для дітей розповідалось про події того часу. Після цього дітки із захопленням розповідали що вони знають про ту подію
Я рада, що мені вдалося зацікавити малюків, відкрити для них багато нового та познайомити їх з історією минулого.
Антонів Ольга. Ліцей №11.
Останній тиждень практики та останні залікові уроки. Малята дуже активні та цікаві. Вони не бояться відповідати, висловлювати свої думки. Їхній енергійності можна позаздрити. Ці маленькі розумники дають мені ще більше натхнення працювати та дізнаватись нове разом з ними. Мій 2-В клас.
Кащак Соломія. Ліцей №15.
Сьогодні був незвичайний день. Ми з дітками провели квест “Пошук скарбів”. Це було надзвичайно цікаво як діткам, так і мені. Було весело і повчально. Квест складався з п’яти етапів. На першому – ми повторювали читання, другий був пов’язаний з предметом я досліджую світ, третій – це улюблена математика, на четвертому – дітки складали текст з української мови. А п’ятий це був фінал. Тут ми підраховували підсумки і дивилися мультфільм про скарби. А також отримували довгоочікуваний скарб. Це був один із найцікавіших днів в школі…
Курилишин Лілія. Ліцей №21.
Я вже відчуваю, як сильно я буду скучати.
Стецько Маряна. Початкова школа №26.
Захід, присвячений екологічному вихованню, в 1 класі пройшов дуже цікаво . Ми переглянули мультик, як зберегти планету від сміття, попрацювали в групах, парах. Також працювали з лепбуком, діткам дуже сподобалося працювати з книжечкою, в якій стільки цікавої інформації і зображень. А на завершення пограли в гру “Сортування сміття”.
Курилишин Лілія. Ліцей №21
Третій тиждень практики закінчено. Розумію, що скоро закінчення і не знаю як буду далі без цих милих посмішок. Виховний захід до Дня матері проведено. Відео-привітання знято.
На ранковій зустрічі сплели свою павутинку вражень.
Люблю вас, мій 2-А
 
Петраш Олеся. Ліцей №5.
Ось і промайнув третій тиждень моєї педагогічної практики. Я навіть не вірю, що так швидко пройшов час. Мені дуже сподобалось працювати з дітками, оскільки вони надзвичайно щирі, дружелюбні і старанні, прагнуть до здобуття нових знань. Я так до них звикла, що не представляю як далі буду без цих зайченят. Дивлячись на моїх креативних живчиків, я кожного дня все більше і більше переконувалася в тому, що це моє. Кожен з них намагався якось співпрацювати зі мною. Вони завжди хотіли здивувати і порадувати мене. Як тільки я переступала поріг класу, то одразу натовп дітей бігли мене обіймати і розказувати, як сильно вони скучали. Як на мене, – це безцінно! Цей місяць неймовірний! Я дуже дякую Любомирі Василівні та нашому ПНУ за можливість навчатись, розвиватись і з величезним задоволенням працювати у цій сфері.
Скринник Віра. Ліцей №21.
Закінчився третій тиждень практики. Чи сумно мені? Так!
Не уявляю тепер, як триватиме день без цих сонечок. Але ще не кінець! У мене буде ще наступний тиждень, який завершить мою практику. Тому хочу подякувати цьому за те, що він був надзвичайно яскравим, позитивним і навчально-пізнавальним.
І хочу ще кілька разів почути: «Ураа, Віра Олегівна буде проводити урокк!»
Гнатюк Діана. Ліцей №11.
Виховний захід «Великодні дива».
Виховний захід дав відповіді на багато дитячих питань, стосовно великого свята Великодня.
Дітки з величезним захопленням дивились відео про історію свята,робили аплікації та ставили безліч питань,на які мені потрібно було цікаво та точно відповідати.
Історія цього свята та його традиції дуже цікаві,та з часом все більше людей забувають про звичаї та традиції, яких дотримувались наші бабусі.Тому саме такі заходи дають можливість донести маленькому поколінню всю важливість таких подій.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Спеціальність “Соціальна робота”. Навчально-ознайомлювальна практика”.
Сьогодні у групи СР-11 розпочався 3 день практики у Івано-Франківському міському центрі соціальних служб у справах сім’ї, дітей та молоді. Студенти зустрілись з провідним фахівцем соціальної роботи Зелінською Наталією Ярославівною, яка детально розповіла про свою професійну діяльність. Також ми взяли участь у майстер-класі з виготовлення святкових листівок до Великодня. Щиро вдячні працівникам центру за таку можливість.
*******************************************************************************************************
Івано-Франківський фаховий коледж. Педагогічна практика спеціальність “Початкова освіта”, спеціалізація “Хореографія”.
Короткий звіт студентки-практикантки Люби Водзінської.
З 5 по 16 квітня 2021 року студенти Івано-Франківського фахового коледжу спеціальності «Початкова освіта» групи ПО-43 проходили педагогічну практику з додаткової кваліфікації «Хореографія» в ліцеї 18 міста Івано-Франківська, також у СКП «Спартак», КЗ”Мистецька школа Васильковецької сільської ради” та ЗХС “Зірничка” КЗ “Центр культури і мистецтва Городенківської міської ради”.
Ми отримали безцінний досвід, заряд позитивних емоцій та вражень, здобули нові знання, вміння і навички. Мали змогу відчути атмосферу, побачити зсередини навчальний процес, ознайомитись із методикою роботи з дітьми, отримати професійні поради від вчителів-наставників.
Практика для нас стала значним етапом творчості, збагатила та надихнула кожного, адже ми мали змогу здобути професійний досвід, зрозуміти, як знання та навички, отримані під час занять в університетських аудиторіях, можуть застосовуватись на практичній діяльності.
Короткий звіт студентки-практикантки Олександри Мирки.
З 5 по 16 квітня 2021 року студенти групи ПО-44 Івано-Франківського фахового коледжу спеціальності «Початкова освіта» проходили педагогічну практику з додаткової спеціалізації «Хореографія» у танцювальній студії «Фієста»,Заланівській гімназії, Перегінській дитячій школі мистецтв, Новокривотульській гімназії, Білоославському ліцеї імені Марійки Підгірянки та Пнівському ліцеї.
Під час проходження практики кожен із нас мав змогу працювати з дітьми 1-4 класів. Ми спостерігали за проведенням уроків вчителів хореографії та допомагали їм в організації освітнього процесу.
Після теоретичних настанов викладача-методиста та підказок вчителя, ми самостійно проводили уроки та виховні заходи для дітей.
Ця практика допомогла нам закріпити уже набуті теоретичні знання, використати їх в роботі та зрозуміти, яка це нелегка праця звернути увагу учнів на дії вчителя.
Практика у кожного із нас була наповнена позитивними моментами,приємною атмосферою,вибуховими емоціями,теплом та любов’ю від маленьких учнів.Ми впевнилися, що це саме ті емоції ,які ми хочемо отримувати від власної роботи .
Ми вдячні усім за знання та поради, які Ви передали нам, за усі секрети у навчанні дітей відчувати ритм і красиво танцювати,за теплі слова підтримки та розуміння.
І звичайно ж хочемо подякувати дирекції коледжу за таку можливість проходження практики,викладачам-методистам, які навчали нас і допомагали,а також вчителям які давали настанови під час уроків.
Окремо хочемо подякувати нашому викладачу-методисту Павелко Роксолані Олегівні,яка завжди нам допомагала у будь-який час та у будь-якій ситуації ,яка привила нам любов до музики і танцю,яка заклала фундамент у нашому розумінні ,що ж таке хореографія та мистецтво її викладання.Дякуємо Вам за терпіння,підтримку,розуміння та допомогу.
Ця практика стала для усіх нас прекрасним стартом для подальшого розвитку та праці над собою і своєю професією!
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Спеціальність “Соціальна робота”. Виробнича практика.
Протягом 2 днів, я, студентка групи СР-21 в межах практики провела акцію “Стоп булінг” у Бурштинській ЗОШ 2 де були залучені діти 5-7 класів. Під час акції ми переглянули презентацію, ознайомились з різними видами,формами булінгу,його наслідками і відповідальністю. Також ми розглянули декілька ситуацій та повчальні мультфільми для кращого розуміня теми. Кожен отримав інформаційний буклет з номерами гарячих ліній, а також пройшов анонімне тестування. Булінг-це надзвичайно важлива проблема, яка пошерина у багатьох навчальних закладах, тому ці знання дійсно є необхідними.
*******************************************************************************************************
Студентка-практикантка Настя Крицун.
Документообіг — дуже важлива та відповідальна справа.
Сьогодні, в рамках проходження практики в “Будинку Нічного Перебування”, я, студентка групи СР-21, навчалась вести ділову документацію. Разом із менторами заповнювала журнали відвідувачів цього комунального підприємства. Це важлива справа, адже звітність та документообіг — необхідний етап роботи в моїй майбутній професії.
*******************************************************************************************************
Студентка-практикантка Ірина Лябига.
У місті Бурштин відбулась ше одна передвеликодня толока, організована міською радою з залученням всіх працівників її структурних підрозділів. В тому числі і служба у справах дітей, у якій я, студентка групи СР-21 , проходжу вже другий тиждень практики. Спільними зусилями ми очистили бурштинське водосховище, а також почистили від чагарників і повивозили гілки з території парку.
*******************************************************************************************************
Студентка-практикантка Аня Гаврилів.
Проходимо практику у Благодійному фонді “Карітас”Івано-Франківськ.
Практика для нас є дуже корисною. Коли комусь допомагаєш, то почуваєшся дуже щасливою, адже ти зробила щось справді корисне і інші це цінують. Зрештою усвідомлюєш, що, допомагаючи людям, сама отримуєш радість, хоча й не сподівалася на це. Ти не думаєш про те, чого тобі це коштувало, бо сама отримуєш від цього дуже багато.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича (педагогічна) практика “Початкова освіта”.
Своїми враженнями про практику діляться студенти-практиканти: Іванна Гошовська
Івано-Франківська школа № 25

«Я роблю те, що люблю, і люблю те, що роблю»

Вкотре переконуюсь, що не помилилась із вибором професії. Праця вчителя нелегка: це відповіді на тисячі «чому», це гори різноманітної літератури, це кілометри шляху, це кілограми зошитів?, це радість спілкування з учнями, це гіркота свого безсилля в якийсь момент. Вчитель має бути зразком у всьому, адже для учнів він є одним з головних людей в їхньому житті.
Алла Кохана
Початкова школа №9
Цей тиждень промайнув зі швидкістю вітру, я зрозуміла, що вже половина практики промайнула.
Скажу зараз одне: Я вже буду сумувати за цими сонечками,правда. Але зараз не про сумне.
Цього тижня, я проводила такі уроки: фізкультура, образотворче мистецтво, ЯДС, ранкові зустрічі та провела виховний захід на тему: «Цивільний захист», а також обговорювали набридливий «COVID-19»!
На мою думку, неодноразово потрібно нагадувати про те, як боротись з цією хворобою, та як вберегти себе від неї!
Ранкові зустрічі теж пройшли вдало, завдяки ним, діти ще більше здружились, ділились один з одним своїми побажаннями, ділились місцями, куди хочуть відправитись в подорож.
Загалом, якщо підсумувати цей тиждень, він вийшов пізнавальним, енергійним та класним.
Христина Гнатюк
Ліцей №7
Якщо вчитель має тільки любов до справи, він буде добрим учителем. Якщо вчитель відчуває тільки любов до учня, як батько, мати, він буде кращим за того вчителя, який прочитав усі книжки, але не відчуває любові ні до справи, ні до учня. Якщо учитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий учитель.
Л. Толстой
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича волонтерська практика студентів II курсу спеціальності «Соціальна робота.Соціальна педагогіка»
Сьогодні 5 квітня 2021 р. на базі Центру психологічної допомоги дітям «Серденько» розпочалася виробнича волонтерська практика студентів II курсу спеціальності «Соціальна робота.Соціальна педагогіка» Дякуємо Прикарпатський Національний Університет мм.В.Стефаника та кафедра соціальної педагогіки та соціальної роботи за можливість проходження практики офлайн ??
Студенти ознайомилися з закладом та принципами роботи,отримали завдання.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича (педагогічна) практика “Початкова освіта”.
1-ий день шкільної практики.?Сьогодні з дітками ми вдихнули радість,а видихнули позитив. Своїми враженнями ділиться студентка-практикантка Ірина Гудняк.
Студентка-практикантка Іоланда Гайсенюк. Перший день практики.
Студентка-практикантка Лілія Курилишин. Ліцей №21 …Учитель! Слово ж яке!.. Учитель! Легко сказати! В нашій країні, де вчиться кожна дитина, вчитель — це перша людина
Другий день практики??
Тільки позитивні емоції, заради цих посмішок хочеться повертатися до класу❤??
А ось так виглядає 3-Б клас Ліцею №23 імені Романа Гурика, де навчається 34 учнів. Запам‘ятати всіх з першого дня не так вже й легко, як здавалося спочатку. Проте, дехто запам‘ятався надовго.
Здобувати знання, дітям допомагає вчитель Михайло Володимирович, який насправді має чудове почуття гумору та добре серце.
Будні студента-практиканта Роксолани Григорців, день 2.
Студентка-практикантка Вікторія Ковальчук. Сьогодні розпочалась педагогічна практика в ліцеї 25. ????Для нас (групи ПО (ск)-11) це не вперше, але хвилювання було присутнє. І кожен з нас повинен володіти такими якостями як: компетентність, висока професійна працездатність, наполегливість, тактовність тощо. І це ще неповний перелік тих якостей, адже вчитель повинен любити учнів, як своїх дітей. Ми впевнені, що ця практика пройде успішно, здобудемо новий досвід, реалізуємо набуті знання на практиці.
Студентка-практикантка Алла Кохана. Ну що ж, розпочався 1/4 тиждень практики. Знаєте, що було найхвилюючим сьогодні? Зайти в клас, коли вся увага на тобі ,і ти маєш зарекомендувати себе як хорошу вчительку, якій можна довіритись) Але ми зразу з дітками знайшли спільну мову, тому я думаю, що практика пройде класно, цікаво, пізнавально) Такі маленькі, а вже такі розумні
Студентка-практикантка Соломія Кащак. Нарешті ми дочекалися практики в школі. Сьогодні відбувся другий день занять. Надзвичайно талановиті, розумні та активні дітки. Приємно вражена роботою вчителя, яка своєю педагогічною майстерністю підкорила маленькі дитячі серця. Мій найкращий 2А
Студентка-практикантка Таня Лукиник, 2-й день практики. Незабутні враження від сьогоднішнього дня. Діти дружні, старанні, прагнуть до здобуття нових знань, намагаються співпрацювати з вчителями та допомагають одне одному.
Студентка-практикантка Богдана Чабан. Уроки, наповнені позитивом та різноманітними активностями!
Студентка-практикантка Христя Говдяк. Ще зовсім нещодавно ми і самі йшли до школи у ролі учнів, а зараз повернулися туди знову,але вже у ролі вчителів. Найрозумніший,найкреативніший і найактивніший мій 3-А.

Студентка-практикантка Ірина Томин. Ліцей №5. Ось і пройшов 2 день в школі з цими чудовими та невгамовними дітками.

Мій 1-Б. В мене наймолодші дітки в школі, декому ще немає 6 років.
32 нових маленьких друзів, їх секретики,але ми налагодили контакт.
Дякую Педагогічний Факультет за цю можливість відчути професію педагога не тільки на теорії, а й на практиці.
Студентка-практикантка Віра Скриник. Другий день практики у Ліцеї № 21 Івано-Франківської міської ради. Для студентів педагогічного факультету – це справжнє свято. Після майже трьох курсів професійної підготовки ми можемо впевнено відчувати себе у ролі вчителя. Тому нехай сьогодні розпочнеться наша історія під егідою прекрасних викладачів та педагогів-практиків.
*******************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Асистентська практика спеціальність “Початкова освіта”
Практика студентів є невід’ємною складовою частиною процесу підготовки спеціалістів в вищих навчальних закладах. Метою практики є оволодіння студентами сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їх майбутньої професії. У рамках асистентської практики, спробувала себе у ролі викладача в групі ПОІ-32 (Оксана Кінашевська). Щиро дякую своєму науковому керівнику Надії Мирославівні Мазур, за підтримку, слушні поради, креативність та професіоналізм.

Практика студентів є невід’ємною частиною і важливим етапом професійної підготовки .

Мета асистентської практики – формування готовності магістрів до викладацької діяльності .

Мала честь проводити пару у групі ПОІ-32 (Сніжана Дутчак) у рамках своєї асистентської практики. Хочу висловити подяку, своєму науковому керівнику, Надії Мирославівні Мазур, за мудрі настанови, допомогу в підготовці цієї пари і просто моральну підтримку .

*****************************************************************************************************
Педагогічний факультет. Виробнича практика спеціальність “Дошкільна освіта”.
Своїми враженнями про практику діляться студенти-практиканти: Софія Мельник, Оля Бацик, Вероніка Кучірка, Марта Гулій, Оксана Паньків.
Навіть не віриться, що сьогодні вже останній день виробничої практики.
Ці 6 тижнів пройшли немов один день. ?Педагогічна практика є чудовою підготовкою майбутнього вихователя до роботи в садку. Особисто я отримала колосальний досвід та змогу реалізувати себе у вчительській роботі.
Дякуючи цій практиці, я зрозуміла, що хотіти і бути педагогом – це зовсім різні речі. Не так просто зацікавити дітей і завжди тримати їхню увагу. Вихователь має бути цікавим, креативним, винахідливим – діти це люблять.
Спільна робота нас об’єднала та дуже здружила. Тому не буду багатослівною , просто скажу, що буду сумувати за моїми лелеченятами❤️? (Софія Мельник).
Останній тиждень практики ?
Час проведений з цією малечею незабутній ? (Оля Бацик).
Дякую Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника за чудову можливість проходження практики!!!!?А також керівнику-методисту практики?2021 р. — Наталії Кирсті. (Вероніка Кучірка, Марта Гулій).
Практика – це невичерпне джерело досвіду, яке дає змогу випробувати себе у майбутній професії .

Тішусь , що мала можливість повністю насолодитись 6 тижнями практики, провела 4 залікові заняття та всі режимні процеси ( згідно плану).

Хочеться зазначити , що ніяка література не замінить справжню практику, так як саме в ЗДО по-справжньому усвідомлюєш , чи ти в йдеш у правильному напрямку та чи обрала саме той шлях. Професія вихователя – це клопітка праця, яка під силу не кожному.

Виробнича практика в закладі дошкільної освіти залишила тільки позитивні емоції , з якими хочеться поділитись.

Дякую Всім тим, хто вірив у мене, допомагав та давав професійні поради, ціную кожного!

(Оксана Паньків)

*******************************************************************************************************

Факультет іноземних мов. Виробнича практика “Німецька мова та література”
З 01.02.2021 по 13.03.2021 студенти групи Н-41 кафедри німецької філології Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника проходили практику в ліцеї №5 Івано-Франківської міської ради. Студенти проводили уроки у 3, 4, 5, 6 та 7 класах.
На уроках студенти успішно застосовували знання, здобуті в університеті, зокрема з курсу «Методика викладання основної іноземної мови», та здобули важливий практичний досвід. Вдалими та цікавими були також позакласні виховні заходи, організовані студентами.
Інформативною та корисною для майбутніх абітурієнтів була також профорієнтаційна зустріч, зорганізована студентами.
З 15.02.2021 по 13.03.2021 студенти групи СО Н-42 кафедри німецької філології Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника проходили практику в ліцеї №1 Івано-Франківської міської ради. Студенти проводили уроки у 5,6,7 та 8 класах.
Студенти проводили уроки німецької мови як другої іноземної на різноманітну тематику, позакласні виховні заходи як класні керівники та позакласні виховні заходи з німецької мови. Майбутні вчителі отримали важливий досвід професійної діяльності та набули корисних практичних вмінь. На уроках намагались використовувати отримані в університеті знання та корисні навчальні стратегії та сучасний інструментарій, що було особливо важливим в умовах дигітального навчання.
Перший досвід був успішним та цікавим, а враження – незабутніми. Практика в школах міста – це чудова мотивація на майбутнє та захоплююча подорож у світ професійної діяльності вчителя.
*******************************************************************************************************
Факультет іноземних мов. Виробнича педагогічна практика
“Французьма мова і література”
Профорієнтаційна онлайн-зустріч з учнями 10-11 класів Ліцею імені Романа Шухевича (Івано-Франківськ).
Під час проходження виробничої педагогічної практики в Ліцеї ім. Романа Шухевича м. Івано-Франківська студенти 4 курсу освітньої програми «Французька мова і література» Тетяна Погоріла, Марія Розвадовська і Валентина Тузін разом із викладачами-методистами Андрієм Біласом та Наталією Луцик провели профорієнтаційні онлайн-заходи із учнями 10-11 класів. Родзинкою зустрічей була участь наших випускників: Оксани Семенченко (тепер вчительки французької мови цього ліцею) та Уляни Мосорко (Президент Асоціації українських студентів у Франції, засновник і керівник Школи інтеграції українців у Франції). Метою мотиваційної зустрічі було ознайомлення учнів із перспективами навчання на факультеті іноземних мов, особливостями провадження освітньої діяльності та спеціальностями факультету загалом і кафедри французької філології зокрема. На зустрічах обговорили вимоги вступу та переваги навчання на факультеті, а також професійні кваліфікації та перспективи подальшого працевлаштування для випускників факультету іноземних мов.
Сподіваємося побачити в лавах наших першокурсників випускників ліцею та дякуємо дирекції ліцею та вчителю французької мови Ользі Липовецькій за сприяння в організації зустрічі.
*******************************************************************************************************
Факультет філології. Виробнича (педагогічна) практика
 “Середня освіта (польська мова і література”.
Закінчився ще один етап підготовки майбутніх вчителів, що навчаються на ОП «Середня освіта (польська мова і література)» до професійної діяльності : виробнича навчально-педагогічна практика, яка проходила в освітніх закладах міста Івано-Франківськ. Сказати, що було легко і просто – значить злукавити. Сказати, що у нас не було проблем – значить приховати правду. Сказати, що ми не успішні й байдужі – значить обманути. Було усе: радість від живого спілкування, образи за недолугі помилки, вдячності за суттєві підказки, образи за чорні квадратики на моніторі замість живих очей, розгубленість від обмежень: 20 хвилин для уроку, сум за скороминучістю усього, що відбувається у нашому житті.
Практика дозволила ще раз переконатися у класичній тезі, не раз виголошуваній на заняттях і не тільки: ГОЛОВНОГО ОЧИМА НЕ ПОБАЧИШ, ГОЛОВНЕ БАЧИТЬ ТІЛЬКИ СЕРЦЕ.
Незабутніми враженнями від проходження практики у Ліцеї №23 імені Романа Гурика (м. Івано-Франківськ) ділиться студентка 4 курсу групи ПМЛ(ос) Юлія Варварук.
«Практика допомогла мені виробити багато умінь, сформувати навички. Я, як і мої колеги, мала змогу працювати у офлайн та онлайн форматі і порівняти сильні й слабкі сторони такого навчання.
Не вистачає слів передати радість, коли ми опинилися у школі, у живій школі, де на перервах бігали, штовхались, кричали школярі, а під час уроку там запановувала неймовірна тиша, ні на що не схожа тиша, яка ніби промовляла: «Ще трошки, ще кілька хвилин і усе оживе знову». І так ставалось уже на наступній перерві.
Ми заздрили вчителям, які були спокійні, впевнені, і… усміхнені… Заздрили і… трішечки їх побоювалися. Так усе починалося. А далі було знайомство з учнями, які намагалися затягнути у свій світ. Тепер я дуже добре розумію слова Пеппі Довгапанчохи: «Я не хочу дорослішати», бо у тому світі дитинства неймовірно круто.
Працювати у офлайні було неймовірно: вчитель, учень, методист, мета, обладнання, роздатковий матеріал, презентація, ЧАС… усього не назвеш. Голова йшла обертом від того, ЩО треба і ЯК його втілити. Та з кожним наступним уроком я ставала усе впевненішою, ніби крила виростали за спиною, коли бачила усмішку моїх наставників та підопічних.
А потім інший формат – онлайн… усе змінилося. Замість зосереджених облич моїх одинадцятикласників та пустотливих поглядів шестикласників – чорні картинки на моніторі… Сумно… Та і тут знайшли можливість достукатися до тих, хто був далеко (вдома) і близько водночас. Презентації, мотиваційні картинки, фрагменти фільмів та мультфільмів, віртуальні подорожі музеями, ментальні карти це тільки частина того, що прийшлося використовувати, щоб не втратити увагу слухача по той бік екрану.
Хочу подякувати моїм вчителям-наставникам: Олені Іванівні Монюк, Світлані Ігорівні Блаженко, Любомиру Романовичу Солом’яному за терпіння, мудрість та толерантність, а також нашим методистам Аллі Михайлівні Мартинець та Оксані Михайлівні Залевській за співпрацю розуміння та підтримку.
Саме спілкування з Вами дозволили мені ще раз переконатися, що обрала професію, яка мені до душі».
*****************************************************************************************************

Факультет іноземних мов. Виробнича (педагогічна) практика

«Середня освіта (англійська мова і література)». Профорієнтаційна онлайн-зустріч з учнями 11 класу Тишківського навчально-виховного комплексу.

18 березня 2021 року, студентка ІV курсу факультету іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, Вікторія Сірман у рамках проходження виробничої (педагогічної) практики організувала профорієнтаційну онлайн зустріч з учнями 11 класу Тишківського навчально-виховного комплексу.

У ході розмови з керівником освітньої програми «Середня освіта (англійська мова і література)», кандидатом педагогічних наук, доцентом Романишиним Ігорем Михайловичем, майбутні абітурієнти дізналися про спеціальності факультету, особливості вступу, переваги навчання на освітніх програмах, які реалізуються на факультеті іноземних мов. Також учасники зустрічі отримали інформацію про безкоштовні онлайн курси з підготовки до здачі ЗНО з іноземних мов, що проводять викладачі кафедр англійської, німецької та французької філології.

На думку самих учнів, зустріч була корисною, оскільки серед них є ті, хто збираються вступати на спеціальності факультету. Бажаємо майбутнім абітурієнтам успіху під час здачі ЗНО і хочемо бачити їх серед наших студентів.

Висловлюємо вдячність класному керівнику Пеці Ніні Леонідівні за сприяння в організації заходу.

******************************************************************************************************

Природничий факультет. Захист матеріалів виробничої практики студентів-магістрів спеціальності Середня освіта (географія) за участю стейкхолдерів

Сьогодні, 15 березня 2021 року, відбувся захист матеріалів виробничої практики студентів-магістрів спеціальності Середня освіта (географія). Практика проходила в період з 1 по 26 лютого 2021 року в закладах середньої освіти, факультетський керівник – к.г.н, доцент Бєлова Наталія Володимирівна.

В засіданні прийняли участь науково-педагогічні працівники кафедри, розробники освітньо-професійних програм, випускники, здобувачі вищої освіти та роботодавці. Серед запрошених гостей були присутні зовнішні стейкхолдери та керівники практики від освітніх установ:

Сестра Єремія – директор Католицького ліцею святого Василія Великого Івано-Франківської міської ради;
Малярчук Наталія Михайлівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Старогвіздецької гімназії Коломийської районної ради;
Сенчакович Галина Олександрівна – вчитель географії вищої категорії Ліцею ім. Р. Шухевича Івано-Франківської міської ради;
Кошолович Ольга Михайлівна – вчитель географії Ліцею № 12 ім. І. Франка Івано-Франківської міської ради, випускник кафедри.
В ході проведення підсумків щодо організації та покращення виробничої практики освітньої програми «Середня освіта (географія)», Сестра Єремія поділилася власним досвідом практичної діяльності. Зосередила увагу на всебічному розвитку особистості студента та підготовці професіонала своєї справи. Стандарт освіти і його програмні результати відповідають сучасним тенденціям ринку праці, а також потребам роботодавців.  Висловила вдячність кафедрі географії та природознавства за можливість долучення до впровадження новітніх тенденцій в освітній процес та формування високого рівня фахівців у галузі 01 Освіта/Педагогіка.

Малярчук Наталія Михайлівна наголосила на важливості практичних аспектів професії «Вчитель географії». Належний рівень підготовки майбутнього фахівця, котрий отримує фундаментальну освіту, повинен мати сформований міждисциплінарний спосіб мислення, що допоможе йому в майбутньому вирішувати складні професійні завдання та бути затребуваним на сучасному ринку праці.

Сенчакович Галина Олександрівна наголосила на практичних вміннях і навиках з сучасними комунікаціями, вихованні патріотизму та любові до географії, рідного краю та держави в цілому.

Кошолович Ольга Михайлівна, як випускниця кафедри, висловила вдячність за тісну співпрацю з кафедрою та за талановитих і креативних випускників.

Зібрана інформація під час обговорення (відгуки, пропозиції від учасників) слугуватимуть основою для удосконалення змісту та якості підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами кафедри географії та природознавства.

Захист матеріалів практики відзначився розгорнутими звітами з презентаційним супроводом та яскравими враженнями від студентів-магістрантів.

Зустріч пройшла цікаво, плідно та стала корисною як для викладачів, так і для стейкхолдерів!

***************************************************************************************************

Педагогічний факультет. Виробнича практика спеціальності “Соціальна робота” ОП “Соціальна педагогіка”

У ліцеї №22 Івано-Франківської міської ради виробничу практику проходять студенти ІV курсу кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи ПНУ ім.В.Стефаника. Цікаве, неординарне онлайн-заняття “Безпека спілкування в інтернеті. Кібербулінг” провела з учнями 8Б класу студентка-практикантка Гошовська Мар’яна, яка є випускницею нашого навчального закладу. В простій та доступній формі школярам ще раз наголосили про безпечне використання Інтернету, про загрози інтернет-спілкування, про причини, наслідки та шляхи припинення кібербулінгу.

Проведенню заняття сприяли соціальні педагоги ліцею Трінчук Марія, Корнутій Ірина та класний керівник 8Б класу Тимків Наталія.

****************************************************************************************************

Факультет іноземних мов. Виробнича практика

 «Середня освіта. Англійська мова і література»

Шість тижнів педагогічної практики позаду. За цей час студенти-практиканти проводили уроки англійської мови, позакласні заходи рідною та іноземною мовами. Навчали учнів, разом з ними вчились, вдосконалювались.
Бутенко Юлія, студентка 4 курсу факультету іноземних мов, спеціальності “Середня освіта. Англійська мова і література” під час проходження виробничої педагогічної практики у 9-В класі на базі ліцею №11.
Вчитель-керівник – Борковська Олена Вадимівна.
Вчитель-методист – доцент кафедри англійської філології Дерев’янко Оксана Андріївна.

 

*******************************************************************************************************

Факультет історії, політології і міжнародних відносин

Виробнича педагогічна асистентська практика напряму підготовки 052 «Політологія» 

Виробнича педагогічна асистентська практика є обов’язковим компонентом підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня доктора філософії й спрямована на набуття ними фахових компетентностей, формувавання практичних вмінь та навичок, що необхідні для майбутньої професійної викладацької діяльності в закладах вищої освіти. Проходження практики дає змогу сформувати розуміння завдань та функцій викладача вищої школи. апробувати вивчені педагогічні методики, а також розвинути лідерські й ораторські якості.

Програма практики передбачає, зокрема, проведення аспірантами занять для бакалаврів та магістрів-політологів з навчальних дисциплін, які ведуть їх наукові керівники. Аспіранти другого року навчання напряму підготовки 052 «Політологія» Факультету історії, політології і міжнародних відносин Руслан Бичай та Тетяна Присяжнюк, науковим керівником яких є доктор політичних наук, професор кафедри політичних інститутів та процесів Сергій Дерев’янко, провели заняття зі студентами спеціальності 052 «Політологія».

Вибір, поряд з іншими, навчальної дисципліни «Система національної безпеки», яку вивчають студенти першого курсу – здобувачі освітньої програми «Політологія. Національна безпека», безпосередньо пов’язаний з науковими інтересами здобувачів PhD. Теми дисертаційних досліджень аспірантів передбачають вивчення державної міграційної політики у контексті забезпечення національної безпеки України та нових медіа як засобу політичного маніпулювання у системі загроз національної безпеки України.

******************************************************************************************************

Педагогічний факультет. Настановча нарада з питань організації та проведення виробничої (асистентської) практики магістрів спеціальності «Початкова освіта».

25.02.2021 відбулася настановча нарада з питань організації та проведення виробничої (асистентської) практики магістрів спеціальності «Початкова освіта», учасниками якої були старости груп магістрів денної і заочної форми навчання та викладачі низки кафедр ПНУ ‒ педагогіки початкової освіти; фахових методик і технологій початкової освіти; педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика; соціальної психології.

*****************************************************************************************************

Педагогічний факультет. Підсумкова конференція за матеріалами науково-педагогічної практики магістрів спеціальності “Дошкільна освіта”.

10 грудня 2020 р. відбулася підсумкова конференція за матеріалами науково-педагогічної (організаційно-методичної) практики на платформі Google-Meet.
Присутніми були викладачі кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти, студенти І курсу магістратури.

Про рівень підготовки студентів до проведення практичної діяльності у адміністрації ЗДО у ролі фахівців висловилися керівники-методисти, зокрема, д.п.н, професор Лисенко О.М., і к.п.н., доцент Недільський С.А.  Усі дали високу оцінку рівню підготовки студентів та поділилися враженнями про організацію виробничої практики.

Учасниками конференції було окреслено шляхи удосконалення теоретичного та практичного аспектів підготовки магістрів до практичної діяльності; запропоновано нові форми взаємодії з працедавцями задля розширення спектру освітніх послуг, які надають сучасні заклади освіти нашого краю.

Магістри ж підготували презентації, фото, відеофрагменти, поділилися враженнями, здобутками та позитивними емоціями!

**************************************************************************************************

Коломийський навчально-науковий Інститут.

Захист виробничої навчально-виховної педагогічної практики студентів ІІІ курсу спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)».

23 травня на платформі ZOOM  відбувся захист виробничої навчально-виховної педагогічної практики студентів ІІІ курсу спеціальності «Середня освіта (українська мова і література)» заочної форми навчання.

Виробнича навчально-виховна педагогічна практика студентів – майбутніх вчителів-словесників – важливий компонент їхньої професійної підготовки. Різні її види дають можливість студентам ознайомитися з системою освітнього процесу в школі, з досвідом планування та проведення вчителями уроків, позакласної роботи з української мови і літератури, організаційної і виховної роботи класних керівників з учнями та їхніми батьками.

******************************************************************************************************

Івано-Франківський фаховий коледж. Навчальна практика «Помічник вихователя  групах дітей раннього та дошкільного віку”. 

Перша навчальна практика «Введення у спеціальність» для студентів ІІ курсу завжди насичена враженнями про дошкільні заклади з якими вони ознайомилюються. Реалізація змісту та завдань практики цьогоріч відбувалася дистанційно з залученням сайтів, соціальних мереж ЗДО (бази практики).

Практикантки мали змогу ознайомитися із закладом дошкільної освіти, з нормативно-правовою документацією дошкільної освіти; рекомендаціями про організацію роботи закладів дошкільної освіти в умовах адаптивного карантину; посадовою інструкцією вихователя; розвивальним середовищем (предметно-ігровим); комплектуванням груп; специфікою організації освітнього  процесу в різних вікових групах. Студентки поглибили та закріпили первинні знання, засвоєні під час вивчення навчальних дисциплін «Вступ до спеціальності», «Дошкільна педагогіка».

Другою сходинкою до професії вихователя для студентів ІІІ курсу є навчальна практика під назвою «Помічник вихователя  групах дітей раннього та дошкільного віку. Вона проводилася з метою формування у студентів інтересу до майбутньої професії педагога, вміння спостерігати та аналізувати педагогічний процес у групах дітей раннього та молодшого дошкільного віку в режимі онлайн, визначати його своєрідність та освітню ефективність. За змістом виконання завдань у практиканток сформувалося вміння вести записи спостережень-аналізу відео фрагментів освітньої діяльності педагогів, опрацьовувати й узагальнювати одержану в ході спостережень інформацію.

Платформи Google Meet, Zoom мають обмежені можливості в якісному перегляді та аналізі проведення практичних відпрацювань (дидактичних та пальчикових ігор). Тому  для обміну онлайн ресурсами та аналізу онлайн ігор-занять було запропоновано студентам вступити у вже  створену Фейсбук спільноту «Знаю-практикую».

*******************************************************************************************************

Івано-Франківський фаховий коледж. Виробнича практика спеціальності “Туризм”.

У переддень Новорічних свят, підсумовуючи здобуті знання та практичні навики, студенти 3-го курсу спеціальності «Туризм» нашого коледжу представили результати виробничої практики. Захист матеріалів практики відбувся в онлайн-форматі, де студенти мали можливість презентувати власно розроблені тури, підготувавши технологічну документацію до них. Тури були цікаві, насичені різними туристичними послугами і розвагами. У рамках практики під керівництвом викладача Елли Михайлівни Вольвин студентами також було спроектовано і апробовано інфо-тур «Буковель-лижний курорт України».

******************************************************************************************************

Івано-Франківський фаховий коледж. Навчальна практика “Прикладна математика”.

У період з 23.11.2020 до 13.12.2020 студенти III-го курсу спеціальності «Прикладна математика» проходили навчальну практику з програмування та вперше в житті спробували застосувати набуті теоретичні навики на практиці. Ця практика дозволила їм вдосконалити вміння роботи з такими середовищами як C++, Python, C#.

Було розроблено багато цікавих програм, які значно полегшують роботу користувачеві, а також було створено декілька ігрових програм.

Для кожного студента ця практика була джерелом нових емоцій та проходили вони її із великим задоволенням. У майбутньому студенти сподіваються, що кожний інший вид практики буде таким же цікавим, пізнавальним та продуктивним.

******************************************************************************************************

ЗАХИСТ ПРАКТИКИ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ

Професійне становлення майбутнього педагога забезпечується крізь призму практичної підготовки, у тому числі виробничої практики в початковій школі. Впродовж 6 тижнів 136 студентів 4 курсу спеціальності «Початкова освіта» педагогічного факультету проходили практику у 15 школах міста Івано-Франківська.

Педагогічна практика створила реальні можливості для формування у студентів готовності до організації навчально-виховної роботи з молодшими школярами, потреби здобувати і застосовувати нові теоретичні і методичні знання й одночасно засвоювати передовий педагогічний досвід вчителів.

15 травня на Педагогічному факультеті відбувся захист матеріалів виробничої педагогічної практики, на якому були присутні: Марія Оліяр – доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки початкової освіти; Оксана Цюняк – факультетський керівник практики, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової освіти; Марія Копчук-Кашецька – кандидат педагогічних наук, Лідія Плетеницька – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових методик та технологій початкової освіти; Ліліана Хімчук – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фахових технологій початкової освіти.

Розпочався захід вітальним словом завідувача кафедри педагогіки початкової освіти Марії Оліяр, яка наголосили на важливості виробничої педагогічної практики у професійній підготовці майбутніх педагогів, що водночас є і часом для самовиявлення, і першим кар’єрним кроком у майбутньому професійному становленні.

Випускники приємно вразили цікавими доповідями, креативними фото-звітами та мультимедійними презентаціями, показали належний рівень теоретико-методичної підготовленості до реалізації професійних функцій, поділилися враженнями від самостійних педагогічних кроків у шкільній практиці та зазначили, що переконані у правильності вибору своєї майбутньої професії.

На завершенні захисту факультетський керівник практики Оксана Цюняк висловила подяку директорам шкіл, учителям, які безпосередньо працювали із студентами-практикантами, викладачам-методистам та працівникам відділу виробничої педагогічної практики університету.

*******************************************************************************************************

ВИРОБНИЧА ПРАКТИКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ-ЛОГОПЕДІВ

Виробнича педагогічна (логопедична) практика проходила відповідно до наказу ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» з 09 квітнядо 05 травня 2018року згідно з графіком у загальноосвітніх комплексах міста Івано-Франківська: ДНЗ № 3 «Бджілка», ДНЗ № 10 «Катруся», ДНЗ №18 «Зернятко», ДНЗ № 28 «Квітка Карпат», ДНЗ № 30 «Ластівка» та в НРЦ.

Майбутні вчителі-логопеди мали можливість ознайомитися з навчально-матеріальною базою закладів освіти, з специфікою роботи вчителів-логопедів, які, маючи значний педагогічний досвід, вміло організовують роботу з дітьми дошкільного віку з порушеннями мовлення; добре володіють методикою проведення корекційних логопедичних занять з дошкільниками на належному науковому і методичному рівні; приділяють належну увагу активізації й розвитку мислення дітей, формуванню мовленнєвих навичок; практикують різні форми проведення занять; вміло організовують логопедичну роботу у закладі.

Під час практики студенти вчилися створювати конспекти відповідно до вади та віку дітей, добирати необхідний наочно-роздатковий та мовленнєний матеріал, підбирати та проводити дидактичні ігри з розвитку мовлення, відпрацьовувати методики проведення занять.

Вихователі дошкільних груп та вчителі-логопеди допомагали студентам у проведенні мовно-рухливих ігор на прогулянці, організації розваг на музичних заняттях.

 

*******************************************************************************************************

В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОМУ  КОЛЕДЖІ ВІДБУЛИСЬ ЗАХИСТИ ПРАКТИК

У період з 20 до 27 грудня 2019 року в Івано-Франківському коледжі ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» проходили захисти навчальних та виробничих практик студентів спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта, 022 Дизайн, 113 Прикладна математика, 242 Туризм

Спеціальність 012 Дошкільна освіта

 

Спеціальність 013 Початкова освіта

Фотозвіт про проходження педагогічної практики студентами 3 курсу Педагогічного факультету

Спеціальність 022 Дизайн

Спеціальність 113 Прикладна математика

Спеціальність 242 Туризм

Практика-035 Філологія

Фотозвіт педагогічної (виробничої) практики Педагогічного ф-ту

Фотозвіт факультету фізичного виховання і спорту

Фотозвіт німецького відділення факультету іноземних мов

Відеофотозвіт факультету іноземних мов

Презентація структури організації практики в Івано-Франківському коледжі

Підсумки виробничої практики Початкова освіта, ОР магістр

Настановча нарада спеціальності 01 Освітні, педагогічні науки Педагогічного факультету

Нарада з питань організації та проведення виробничої педагогічної практики

Фотозвіт педагогічної (виробничої) практики Педагогічного ф-ту 2020 р.